پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4522
-
الف
+

«بی‌عشق» جشنواره «لندن» را فتح کرد

شصت‌ویکمین جشنواره فیلم لندن، «بی‌عشق» را به عنوان بهترین فیلم این دوره معرفی کرد.

شصت‌ویکمین جشنواره فیلم لندن، فیلم روسیه‌ای «بی‌عشق» را به عنوان بهترین فیلم این دوره معرفی کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم لندن، هیات‌داوران شصت‌ویکمین دوره جشنواره لندن به ریاست "آندرا آرنولد" جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی را به «بی‌عشق» محصول کشور روسیه داد.

این فیلم  در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن نیز توانست جایزه هیئت داوران کن را به خود اختصاص دهد.

«بی عشق» پنجمین فیلم زویاگینتسف است. او پیش از این فیلم «لویاتان» را ساخته بود که نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

فیلم «بی‌عشق» درباره زوجی است که پس از ناپدید شدن پسر ۱۲ ساله‌شان به شکل تلخی از یکدیگر جدا می‌شوند. این فیلم امسال نماینده سینمای روسیه در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار است.

در بخش بهترین فیلم اول جشنواره لندن جایزه ویژه «ساترلند» به فیلم «زخم» ساخته «جان ترنگو» از آفریقای جنوبی رسید و از فیلم «تابستان ۱۹۹۳» ساخته «کارلا سیمون» نیز به صورت ویژه تقدیر شد.

همچنین در بخش مستند این رویداد سینمایی نیز «قلمرو ما» به کارگردانی «لوسی کوهن» برگزیده شد و «شکار خرگوش» ساخته «پاتریک برسنان» نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن را به خود اختصاص داد.

امسال فیلم «آن سوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن بود و فیلم «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده و دو فیلم کوتاه «روتوش» به کارگرانی کاوه مظاهری و «وقت ناهار» از علیرضا قاسمی به همراه «۲۴ فریم» آخرین اثر به جای مانده از عباس کیارستمی نیز در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شدند.

شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن از تاریخ ۴ تا ۱۵ اکتبر (۱۲ تا ۲۳ مهرماه) برگزار شد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر